Blogia
De viaje a Ítaca

X FESTIVAL DE TEATRO GRECOLATINO (SAGUNTO)

X FESTIVAL DE TEATRO GRECOLATINO (SAGUNTO)

El próximo jueves, 6 de abril, iremos a la ciudad de Sagunto, donde durante una semana se celebrará el X Festival de Teatro Grecolatino y, a su vez, una serie de Talleres Clásicos, que para vuestra información están elaborados por diversos profesores y alumnos de instituto. Podéis encontrar también la revista Saguntina 2006 (os pongo también el link de la Saguntina 2005).

El horario y las actividades, que realizaremos tal día en esta ciudad, son los siguientes:

- 8.30 aprox.: Salimos del Instituto hacia la ciudad romana de Saguntum.

- 9.30 a 11.00 : Tiempo para almorzar y ver qué se cuece por la ciudad.

        - 11.00 a 11.30: Acudiremos a una explicación de lucha grecorromana y presenciaremos alguna que otra demostración.

- 11.30 a 12.30: Taller de Mosaicos y su cuaderno.

- 12.30 a 13.30: Taller de Cocina romana y su cuaderno.

- 13.30 a 16.30: Acudiremos al teatro romano para presenciar la representación de la comedia griega de Aristófanes, Lisístrata.

- 16.30 ... : Una vez acabada la obra, regresamos a casa.

Y para que veáis la importancia de tal evento cultural, os remito a la Sala de Prensa, donde podéis leer unos cuantos artículos sobre el Festival y los Talleres: sin duda, se augura una semana muy interesante.

12 comentarios

MARTA LAHOZ -

hola!!! bueno dir que em va agradar moltissim l\'excursió del dijous, pense que va ser una eixida molt interessant.ens ho apssarem super bé. l\'obra va ser una passada, em vaig riure molt. bueno , esque a mi personalment el teatre m\'encanta. bé, estic molt contenta i espere que algun dia pugam tornar-ho a repetir. i per supost que anem a vore l\'exposició grega que em fa ilu!!!! jeje. bueno, un besot!!!!!!!!!!

Juanmi (ZIPI) -

He creat un blog sobre Psicologia i per a tot el món on podem parlar del que vullgau, encara que no siga de Psicologia. La direcció es: http://psicoitu.zoomblog.com

Juanmi (ZIPI) -

En primer lloc, donar les gràcies a tots per fer d´un dia com el del dijous un dia tan -guay-. Crec que tots ens ho vam passar genial, Ramón i Eulàlia s´ho van passar en gran, i tú,Mario,també eh. El millor de tot va ser les activitats de la Glorieta.Els zancos, vestir-se de romans...i Zape se ria poc agust, eh! El grup Peta-zetas ens ho vam passar mel. Els tallers van estar molt xulos, sobretot el de la ceràmica,encara que el de cuina va estar molt bé perquè no sabem ni nosaltres com però ens va eixir bona la recepta! L´obra va ser una passada. Jo també recomane que la vegau en teatre, no té ni punt de comparació amb llegir-la o vore la peli. El teatre és un art molt bonic i, a part de què la història és una passada, representada és encara millor. Ens va fer un lleig l´oratge però gràcies que encara que poguerem gaudir de l´obra. Açó hi ha que repetir-ho!! És una de les millors eixides que he fet mai, ho dic sincerament. Gràcies a Mario i a tots, i Zape, ni te s´ocurrisca ficar fotos de l´excursió en el gym, que et mate!!! Jejejeje. Ah! I Ana, va ser un plaer coneixer-te en persona perquè les referències que em vas donar abans de veure l´obra són magnífiques, de veritat. Adew. 1abraç a tots. ZIPI

Cate :-) -

Eeeeeeiiiii, xics!!! La excursió a Sagunt ha estat de \"lux\", meu he pasat super be. La tenim que repetir!!! A estat tot molt be, però Lisístrata se n\'ha eixit, jeje.
Anime a tot el món a que quan tinga oportunitat vaja a vore-la.
Amunt zipi, zape i \"z\". Els millors.

Cate -

Hola. Mario m\'agrada molt el blog perquè sense donarte conte en els articles que ens vas deixant jo estic deprenguent mogolló d\'història que a mi ja m\'havien explicat quan havia anat a visitar i veure ruïnes gregues, que ara relaciones i dius: \"doncs vaja que si\"(jeje). El viatjar molt i visitar molts monuments històrics m\'ajuda a l\'hora d\'estudiar història clàssica. Canviant de tema, espere que\'l dijous seu passem super be (i que ens fem morenetes/ts,jaja). Tinc ganes de veure Lísistrata després d\'haver-me-la llegit.
PD:encara que entre poc al blog, intente deixar sempre 1 comentari.
Adèu, fins demà a classe. 1 besot.

Juanmi -

Jejeje, marta jo també tinc ganes de que siga el dijous. I damunt el divendres altra excursió. Que xollo de setmana!!! Fins el dijous i aspere que ens ho passem mel. Lo mal es que jo no sé res, sols sé pel que fa a l´obra Lisístrata però del context històric i tota la història de Grècia en sé ben poc encara que m´agrada i em resulta curiosa. Adeu!

Ana -

Para abrir boca, puedes leer este enlace con el comentario sobre la representación de Lisístrata en Zaragoza: http://blog.pompilos.org/article/festival-de-teatro-grecolatino-lisistrata
Nos vemos el jueves.

marta lahoz -

hola! ara si que sóc jo...jaja.bueno ja tinc ganes de que siga el dijous per anarmo-se\'n a Sagunt.pense que serà una eixida interessant per a nosaltres.bo, ens veiem a classe.un bes.

Ana -

El grupo TEAMUS, de alumnos de Xest, actúa el miércoles por la mañana. Puedes ver su preparación en http://katharsis.zoomblog.com/archivo/2006/03/07/teamus.html

Juanmi -

Crec que serà una eixida interessant. Encara que jo no faig ni grec ni llatí ni cultura clàssica, crec que em pot servir bastant.Veig que és una eixida interessant perquè si no m´equivoque una professora meva de l´any passat (la meva tutora) em va dir que les actuacions estàn fetes per estudiants del batxillerat artístic del IES de Xest encara que creu que intervenen més instituts com el de Sagunt. Crec que encara que no sàpiga molt de la cultura greco-llatina en puc traure´n profit. No creus?

Mario -

Me alegra mucho que entréis y dejéis vuestros comentarios, pero me gustaría que dejarais vuestras divagaciones sobre algún tema que os interese, que no entendáis... Pero de todas formas gracias, porque de esta forma veo que para algo sirve esta pequeña labor y me animáis a seguir haciendo más cosas.
Espero que os lo paséis muy bien en Sagunto.

Marta -

Ens veiem el dijous a Sagunt. Veus com sí que llig el teu blog?